Det blev makkerparret Dorte Thomsen og Lene Hansen fra SOS Vikar A/S i Næstved, der vandt over de øvrige seks regionale temaprisvindere og modtog Temaprisen 2018 ved kåringen af Årets Ejerleder 2018. Temaprisen gives for at have skabt en stor succes og en imponerende vækst med tillid øverst på agendaen og hjertet på rette sted.
De to ejerledere er tidligere ansatte i SOS Vikar, men overtog ledelsen, da virksomheden i 2010 var konkursramt. I 2015 blev de ene-ejere og har på få år formået at vende udviklingen til et sandt væksteventyr i virksomheden, der har hovedsæde i Næstved. Med hjertet på det rette sted har Dorte Thomsen og Lene Hansen formået at skabe en ægte succes. Senest har de igangsat loyalitetsprogrammer for de ansatte for at fastholde medarbejderne i den skarpe konkurrence om de rette talenter.
“Dorte Thomsen og Lene Hansen vinder i dag Temaprisen 2018, da tillid er så vigtig en del af forretningen, at det er rimeligt at sige, at uden tillid var der ingen virksomhed. De har desuden opnået stor succes med at foretage konkrete målinger af medarbejderes og kunders tillid til virksomheden, ligesom der arbejdes seriøst med gennemsigtighed og loyalitet,” siger Mikkel Sthyr, partner og leder af Middle Market i PwC og ønsker tillykke med prisen.
Tager et samfundsmæssigt ansvar
Hos SOS Vikar lægges der vægt på, at alle vikarer er udvalgte, har stor erfaring, er kompetente og yder professionel omsorg for patienter og borgere. Virksomheden arbejder sideløbende meget aktivt på at forbedre branchens ry ved bl.a. deltagelse i debatter og sparring via branchens bestyrelse.
“Virksomheden har uden tvivl påtaget sig et stort socialt ansvar, samtidig med at deres overordnede mål er at drive en sund virksomhed, der er baseret på tillid fra såvel de ansatte som kunderne. Tillid er helt afgørende i branchen, og de to ejerledere søger reelt at gøre en forskel i dagligdagen for såvel de ca. 4.500 ansatte som de mange borgere, som deres ansatte dagligt hjælper for kunderne,” siger regionsdirektør Mogens B. Sørensen.
Dorte Thomsen og Lene Hansen betragter det som en tillidssag at sende vikarer ud i job, og det er afgørende, at kunderne kan stole på, at vikarerne er der, når der er brug for dem.
“At skabe og udvise tillid er så vigtigt for ejerlederne, at de siden opstarten af deres virksomhed har lagt et særlig engagement i personligt at møde alle nye kunder. Det må anses som en væsentlig tillidsskabende aktivitet der, trods virksomhedens nu betydelige størrelse, stadig fastholdes,” siger Louise Riisgaard, markedsdirektør i Dansk Erhverv.