Årets juleøl er på gaden, og hvis du vil være med til at sikre en god jul hos værdigt trængende familier i Danmark, er det værd at tænke over, hvilken juleøl du køber på Næstveds værtshuse. Som noget nyt støtter Royal X-Mas nemlig Julehjælpens arbejde med at give alle danske familier en god jul.
Juleøllen er sluppet fri, og dermed nærmer juletiden med dens festlige arrangementer, varme lys og kærlige tanker sig for alvor for næstvederne. Men alt imens størstedelen af borgerne i Næstved glæder sig til en periode fyldt med juleforberedelser, julefrokoster, julegaver og duften af gran og juleand, er der også familier, for hvem juletiden er en påmindelse om alt dét, de ikke har råd til.
Sidste år slog antallet af ansøgere til organisationen Julehjælpen således en kedelig rekord. Det samme gjorde antallet af afslag, fordi der ikke var nok midler til at sikre en god jul til alle. Det vil Royal Beer, der står bag juleøllen Royal X-mas, gerne lave om på, og derfor støtter de i år Julehjælpen via salget af X-mas for at sikre julen hos mindst 500 ekstra familier og for at skabe mere synlighed omkring Julehjælpens arbejde.
Næstveds værtshuse støtter kampagnen
Værtshusene i Næstved er gået med i støttekampagnen, der skal sprede juleglæde hos flere danske familier. Det betyder, at du både kan støtte Julehjælpen ved at købe X-mas i dit lokale supermarked og ved at smide en mønt i de indsamlingsflasker, der er placeret på værtshusene rundt omkring i Næstved.
Støtten fra X-mas er guld værd
Julehjælpen har siden 2008 støttet mange tusinde familier ved at donere legetøj, gavekort, julemad og juletræer, men selv om de frivillige medarbejdere løber stærkt, og organisationen får mange donationer, har de svært ved at hjælpe alle familier i Næstved, der søger om julehjælp.
“Vores allerstørste ønske er at give alle de trængte familier en god juleaften. Vi vil gerne give dem mulighed for at nyde duften af julemad og være spændte over pakkerne under træet, men med det stigende antal af ansøgere til julehjælp har vi desværre familier, der ikke får hjælp. Det er jo ganske forfærdeligt, og det gør super ondt, at vi ikke kan hjælpe alle,” siger René Nørbjerg, formand for bestyrelsen hos Julehjælpen, der derfor kalder støtten fra X-mas “guld værd” for Julehjælpen.
“Det gør en verden til forskel, at Royal Beer støtter så meget op om Julehjælpen. Det betyder, at mange flere familier i Næstved kan få en lykkelig, god og komplet juleaften med både flæskesteg, risalamande og konfekt, og at de kan mærke det fantastiske sug i maven, som alle bør få op til juleaften.”
Julen er ikke en selvfølge for alle
Tanken om at give til dem, der trænger, er ikke ny hos Royal Beer. Med konceptet “Tak Rock” har brandet igennem 10 år givet mere rock til danskerne – blandt andet ved at arrangere koncerter i landets rockløse byer. Nu er den udstrakte hånd kommet til danske familier, for hvem en jul, som vi andre tager som en selvfølge, er en mangelvare.
“Flere og flere danskere giver udtryk for, at julen er stressende, og det går ud over det, som julen reelt handler om – kærlighed, glæde og samvær med vores nærmeste. Samtidig er varmen og hyggen i juletiden desværre ikke en selvfølge for alle danskere. Mange står alene og har ikke det økonomiske råderum til at holde en jul, og derfor vil vi gerne hjælpe dem, der ikke har gaver under træet, flæskesteg på bordet og konfekt i skålene,” siger Philip Wedgwood, Senior Brand Manager hos Royal Beer.