Artiklen er sponseret
Når du driver en forretning, skal et af dine største fokus være på, hvordan du tiltrækker nye kunder og derved får mere salg. Her er synlighed et nøgleord, og du skal derfor gøre en indsats for, at din virksomhed, dit brand og dine produkter er synlige.
Det gælder især online, da de fleste forbrugere i dag starter deres søgen efter et produkt ved at søge online. Her er det afgørende, at forbrugerne har mulighed for at finde dit produkt, når de rent faktisk leder efter det.
Det er her, søgemaskineoptimering kommer ind i billedet. Læs om søgemaskineoptimering her og find ud af, hvorfor det er vigtigt for din forretning.
Øverst i Google
Google er den foretrukne søgemaskine blandt danskere. Her søges der efter information og nyheder, men en stor del af søgningerne er også direkte relaterede til produkter.
Her bruges Google til at lede efter et produkt, som forbrugeren står og mangler, og selvom du tilbyder det produkt, som forbrugere søger efter, kan du ikke være sikker på, at du kommer med øverst i søgeresultaterne.
Det er vigtigt at ligge højt i søgeresultaterne, da 75 % af brugere aldrig komme videre end side 1 på Google. Derfor er det afgørende, at din hjemmeside kommer til at lægge på side 1, hvor den også gerne skal placeres så højt som muligt.
Netop dette er formålet med søgemaskineoptimering – også kendt som SEO. SEO handler om at gøre din hjemmeside og din forretning mere synlig online, så potentielle kunder kan finde dig, når de har brug for et produkt, du sælger.
Med en klar og stærk SEO-strategi kan du komme til at ligge øverst i Googles søgeresultater, når der bliver søgt på et ord, der har relation til et produkt, du sælger. Ved at ligge øverst i Google øger du således chancen for, at kunden vælge dit produkt fremfor konkurrentens.
Sider2022