Hvis din virksomhed har sendt en regning til kommunen, eller hvis du i den nærmeste fremtid sender en regning til kommunen, skal du kontakte den kontaktperson, eller den afdeling, som du har været i kontakt med i forbindelse med ordren.
Giv dem konkret besked om, at du ønsker, at regningen betales straks. Hvis du har spørgsmål, eller andre forhold omkring betalingen bedes du ligeledes kontakte dem, som du har været i kontakt med i forbindelse med ordren.
Hvis du har generelle spørgsmål til muligheden for den fremrykkede betaling, bedes du kontakte teamleder i Center for Koncernservice Susanne Rehn, telefon 55 88 54 81
Hvorfor betaler kommunen ikke bare alle regninger hurtigst muligt
Det vil ikke være alle virksomheder, der er interesseret i en fremrykket betaling fra kommunen på grund af negative renter. Det er derfor nødvendigt, at du giver særskilt besked om fremrykket betaling.
Baggrund
Corona-restriktionerne har alvorlige økonomiske konsekvenser for mange private virksomheder og skaber i nogle tilfælde akutte likviditetsproblemer.
Næstved Kommune vil gerne hjælpe de private firmaer ved at betale regningerne så hurtigt som muligt. Det gælder både de regninger, der allerede er sendt til kommunen, og de regninger, som i den kommende tid sendes til kommunen. Næstved Kommune betaler normalt regningerne til betalingsfristen.
Med dette tiltag håber vi at kunne medvirke til, at færre private virksomheder kommer i akutte likviditetsmæssige problemer i denne meget ekstraordinære situation.