Vi nærmer os dagen for Black Friday 2020. Sidste år internethandlende danskerne for 750 mio. kr. Ifølge FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel og forventningerne til dette års Black Friday er endnu højere.
Forberedelserne til Black Friday er allerede i fuld gang hos Kids-world og har været det de sidste 2 måneder. Det er ikke kun forberedelserne til Black Friday der er i gang, men også til tiden før og efter, da Black Friday blot er en lille del af den store plan for Q4 2020.
“Vi har været i gang med forberedelserne til 4. kvartal og Black Friday længe. Det kræver planlægning hele vejen rundt i alle afdelinger. Lige meget hvilken type kampagne du laver, og hvor stor den er. Vi skal have fyldt op på lageret og have sikret os at få budskabet ud til forbrugerne på den rigtige måde på alle kanaler.”
Med forberedelse og rettidig planlægning har vi mulighed for, og ressourcer til, at være proaktive og tilrette planlagte kampagner, hvis det bliver nødvendigt.
Black Friday er en stor dag hos rigtig mange danske og udenlandske butikker og online shops, dette gælder også hos Kids-world.
“Vi vil, helt ekstraordinært, have folk på natarbejde på Black Friday, sådan at vi har folk på lageret alle døgnets 24 timer fredag den 27. november. Det gør vi for at kunne opretholde den samme standard, som vi har på alle årets andre dage og for at sikre at kunderne ikke skal vente alt for længe på deres ordre.”
I 2019 steg antallet af transaktioner med 77% hos MobilePay sammenlignet med Black Friday året før. MobilePay Online blev brugt hele 556.000 gange på Black Friday i 2019. MobilePay Online registrerede 40.000 betalinger, som tilsammen omsatte for 26. millioner kroner, i timen mellem kl. 21-22, som er det tidspunkt hvor der var mest tryk på. Ifølge Lars Green, som er ansvarlig for MobilePay Online.