AffaldPlus, der driver genbrugspladserne og -butikkerne i Næstved, har haft det samme logo siden 2010, hvor FASAN og KAVO blev lagt sammen, og AffaldPlus blev en realitet. Efter 11 år er det er tid til fornyelse. De ønsker med deres nye logo i højere grad at markere, at de er en del af en bæredygtig, grøn udvikling:

Afspejler dét vi arbejder med

Vores logo bør signalerer genbrug og den bæredygtige, grønne omstilling, som vi til daglig arbejder med og bidrager til. Derfor har vi erstattet det gamle plus med en cirkulær udgave af genbrugssymbolet. Det afkodes nemt og viser samtidig den synergi, der er, når affald bliver til nye ressourcer.

Farverne er blevet mere nutidige og klare, og især den grønne er langt mere naturlig end den tidligere limegrønne udgave. Vi er en stor virksomhed med mange lokationer og et hav af skilte med vores logo på. Det er en dyr affære at skifte alt på én gang, og det kommer derfor til at ske løbende efter behov. Vores butikker har ligeledes fået et opdateret logo.

Bakker op om den grønne omstilling

Den grønne omstilling betyder meget for os og fungerer som ledestjerne i vores daglige arbejde. Vi har eksempelvis netop åbnet det nye Sorø Bioenergi – det første fjernvarmeværk, som kører på have- og parkaffald i stedet for naturgas.

Herudover arbejder vi bl.a. med et projekt på vores genbrugspladser, der skal være med til at øge genanvendelsesprocenten med 5 %.

Del på sociale medier