I Center for Arbejdsmarked vil de styrke og professionalisere matchet mellem ledige borgere og ledige stillinger hos virksomhederne. De vil yde virksomhederne en optimal service, så man sammen med dem er på forkant med virksomhedens rekrutterings- og udviklingsbehov. Ligesom de vil understøtte virksomhedernes engagement i at tage et socialt ansvar og opleve succesen ved at hjælpe andre på vej.

Du skal som virksomhedskonsulent kunne håndtere flere opgaver samtidig og yde god service. Du skal kunne afdække virksomhedernes behov for efteruddannelse og motivere dem til at igangsætte efteruddannelse eller måske tage en lærling ind.

Virksomhedsrettede opgaver:
Samarbejde med virksomhederne omkring match til ledige job også ved behov for kortere opkvalificering af den ledige kandidat
Flair for jobåbninger
Styrke virksomhedens sociale ansvar
Pleje og udbygge CAM’s virksomhedskontakt, herunder deltage i “phoner-dage”

Borger rettede opgaver:
Anvende de værktøjer, der er i beskæftigelseslovgivningen, som kan hjælpe borgere og virksomheder til det rette match
Have en motiverende dialog med ledige borgere bl.a. ved deltagelse i workshops

Organisatoriske opgaver:
Dokumentation og registreringer i CAM’s it-systemer, herunder registrering af samtaler i Fasit
God datadisciplin

Da arbejdsopgaverne hele tiden kan ændre fokus afhængig af udviklingen på arbejdsmarkedet og politiske beslutninger, skal du være indstillet på at dine primære opgaver kan ændre sig. Du vil opleve udviklende og uforudsigelige opgaver såvel som rutineprægede opgaver.

Læs hele stillingsopslaget her (ansøgningsfrist d. 4. januar 2021)

Foto: ABW