Blue City Næstved: Vores kunder har sparet miljøet for 1,8 mio. kg. ressourcer i 2019 – læg brugt elektronik under juletræet og gør en fortsat god gerning for miljøet

Blue City køber og sælger brugt elektronik med 14 dages returret og 2 års garanti. Pressefoto.

Blue City køber og sælger brugt elektronik med 14 dages returret og 2 års garanti
Den danske elektronikvirksomhed Blue City har stor succes med deres genbrugskoncept, som taler direkte ind i danskernes klimabevidsthed. Det kan mærkes i Blue Citys butik i Næstved, der sammen med sine kunder har sparet miljøet for 1,8 mio. kg. ressourcer. Butikschef Ronni Kjær Pedersen opfordrer sine kunder til at fortsætte den gode gerning for klimaet og lægge brugt elektronik under juletræet.

Danskerne er glade for genbrug
Danskerne har taget genbrug til sig. Hver anden dansker har nemlig købt brugt indenfor det seneste år. Det viser DBA’s genbrugsindeks, der kortlægger danskernes genbrugsvaner og -økonomi. Den tendens kan mærkes hos Blue City i Næstved, hvor personalet er stolte over hver dag at bidrage til et bedre miljø:

”Her i Næstvedbutikken er vi stolte af at være en del af det samlede Blue City-fællesskab, der arbejder mod en mere bæredygtig fremtid, hvor genbrug er det naturlige valg. Og vi er især stolte af, hvordan vi, i fællesskab med vores kunder, bidrager til et bedre miljø og til at gøre op med den brug-og-smid-væk-kultur, som har præget samfundet i mange år”, siger Ronni Kjær Pedersen, butikschef i Blue City Næstved.

Køb brugt elektronik med bedre fordele end når du køber nyt
Samtidig opfordrer han kunderne til at fortsætte den gode tendens og også købe brugt til jul:

”Hos Blue City ønsker vi at se, at folk ikke kun køber brugt til sig selv men også gerne lægger brugt under juletræet. Derfor gør vi det så nemt for vores kunder som muligt. Vi har et bredt udvalg af forbrugerelektronik af både nye of gamle modeller, ligesom vi giver 14 dages returret og 2 års garanti. Det betyder, at vores kunder faktisk er bedre stillet ved at købe hos os, end de er, når de køber nyt. På den måde håber vi at gøre det attraktivt for kunderne at lægge brugt under juletræet”, fortsætter Ronni Kjær Pedersen.