For tredje gang på 6 år har Løve Apoteket formået at gøre sig fortjent til at blive akkrediteret efter den Danske Kvalitets Model (DDKM), der anvendes i det danske sundhedsvæsen som kvalitetsstempel på bl.a. sygehuse, apoteker, hos praktiserende læger og praktiserende speciallæger.

For kort tid siden modtog apoteker Jacob Hjelme et bevis på, at kunderne i alle hans 4 enheder i henholdsvis Næstved City, Næstved Storcenter, Slagelse og Fensmark Apoteksudsalg kan være sikre på, at de handler et sted, hvor kvalitet og service er i top. ”Tror nu ikke, at vores kunder har været i tvivl om det”, siger Jacob med et smil. ”Men nu har IKAS (Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet), vurderet os efter alle de regler, der gælder for at kunne blive akkrediteret efter Den Danske Kvalitets Model (DDKM). Så der er virkelig en god grund til, at vi går rundt og smiler lidt ekstra her på apoteket for tiden”, siger en glad apoteker. Og det er heller ikke uden stolthed, at Jacob Hjelme kan fortælle, at apoteket for tredje gang er blevet akkrediteret, og at de dermed i de næste 3 år kan give deres kunder sikkerhed for, at de her handler på et apotek, der er akkrediteret efter DDKM med alt, hvad det har af fordele for kunderne.

Kæmpet i samlet flok
Jacob Hjelme er meget stolt af sine medarbejdere. Ikke mindst hans souschef og farmaceut Philip Ngo, som sammen med hele medarbejderholdet har ydet en ekstraordinær indsats for at nå frem til endnu engang at kunne leve op til de strikse krav, som skal opfyldes for at få et håndgribeligt bevis fra IKAS på, at service og kvalitet på Løve Apoteket er i en liga, der tåler at blive vurderet på højeste plan. Der er derfor ingen tvivl hos den akkrediterede apoteker om, at resultatet skal fejres til efteråret. Så både kunder og medarbejdere kan nyde godt af den målrettede indsats.

Du kan læse mere om DDKM og IKAS på www.ikas.dk.

Apoteker Jacob Hjelme her sammen med sin souschef Philip Ngo med det synlige bevis på, at Løve Apoteket har fået det blå kvalitetsstempel. Foto: Anne Steen Kommunikation